Cabaran 30 Hari : Hari 6 - Yanty Lee Makan Apa Hari Ini

8:33 PM Yanty Lee 25 Comments

Salam u olls ,

Hari Sabtu pertama dalam bulan September 2014. Juga hari cuti hujung minggu bagi mereka yang tidak bekerja pada hari Sabtu / Ahad. Makan apa je u olls hari ni? Yang rajin ke dapur , mesti bertukang di dapur dan sediakan masakan enak. Yang baloq liat , harapkan makanan dari gerai / restoran la jawabnya , ye dak?

Hari 6 :
Yanty Lee Makan Apa Hari Ini

Hari Sabtu , memang hari malas Ty. Kalau rajin Ty rajin pergi ke Opis untuj OT je. Rajin membeli je makan dari luar. Tapi sebabkan mummy ada sini , daddy pula akan sampai Putrajaya dalam tengahari. Ty memang bermalasan dan bersiap tunggu daddy di jemput. Mummy pun minum kopi je.



Ty susah nak breakfast. Memilih dan suka tahaq perut. 


Sebenarnya , Ty tak makan apa lagi sampai sekarang. Selera makan hilang. Semua tak kena dengan selera. Nak kata amik pil perancang takde pula. Pil perancang kurus ye kengkawan. Diet , pun tak de la sangat. 


Cuma , ada terkelendat sikit dari semalam. Jadi , lebih kepada kecik hati. Jawabnya , makan hati. Hilang sungguh selera tambah - tambah dengan keadaan tak stabil ni. 


Biasalah , kadang - kadang tersentap.


Mummy & Daddy makan Satay Kajang tapi sikit pun Ty tak terliur. Perut bakal masuk angin dan sakit perut serangan si gastrik la nanti.


Last - last , Ty beli jambu buat kudapan sambil teman parents Ty makan. Tak tahu la kot tengah malam ni lapar , Ty masak megi je makan.


Seriously , I got no appetite.


25 comments:

  1. like jambu batu.. hehehe

    alam Perkenalan dari mamamyja. Jemput singgah, komen and follow yer

    CABARAN HARI KE-6

    ReplyDelete
  2. Harini ayu lak terover selera. Hihihi.. Tp lom sempat update cabaran hrni..

    ReplyDelete
  3. jambu batu tu bagus. antioksidan. hehee

    ReplyDelete
  4. Lama tak makan jambu.. aishh.. sedapnya

    ReplyDelete
  5. jambu batu dengan asam... sedap tu...

    ReplyDelete
  6. bila perut dah masuk anginmemang tak lalu nak makan..jangan amalkan takut kena gastrik nanti

    ReplyDelete
  7. tersentap kenape pulak niii? ishh abaikan yg negative tu okeee ,jambu tuuu, jambu tu sedappppppppp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntahla kak, haha tapi sedap je asam tu bila dah jadi air.

      Delete
  8. Sedap pulaktengok buah jambu makan ngan serbuk asam cani.. Lapar ler pulak malam2 ni.. Huhu.. Oh, btw.. salam kenal Ty.. Datang melawat sini dari #KelabBloggerBenAshaari.. Terima kasih sudi tinggal link utk saya bw.. Done follow! ^_~
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  9. shuhhh jauh2 aura negative mucuk oiii...patutla kuruih kering dok tahan perut,jgn di turut hati rawan nanti diri merana,kalau tak mau merana bak sikit jambu tu (kekdahnya tak memintak hahahhaha)......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh! nak marilah kepada ku dan belah perut ke. Wek , mana la ade kurus akak ku?

      Delete
  10. Ty, baloq makan kedai..terasa aii haha.

    Ok , org diet mkn jambu lg cepat nampak jambu wahh.. ty on diet nih? Habaq betoi !

    ReplyDelete
  11. Dapnyaaa jambu potonggg.. huaaaaaaa terliur tengok buah buah niiii.. sobs

    ReplyDelete
  12. Ty.. walaupun jambu tapiiii buat kita terliur je skrgggg nii.. dapnyaa jmbuuuu

    ReplyDelete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen