Projek Mini Kelab Blogger Ben Ashaari : Iftar di Lava Grill

2:24 AM Yanty Lee 32 Comments

Salam u olls ,

Sabtu baru ni , 27 Julai 2013  -  18 Ramadhan 1434H , Kelab Blogger Ben Ashaari yang diketuai oleh blogger hebat Malaya ; Ben Ashaari telah menjemput beberapa blogger dari kelab tersebut untuk projek mini berbuka puasa di Lava Grill , Serdang , Selangor.


Dari kiri (atas) : Que Achmad , MK Syahir , Sue Izza , Yan Ty , Qaseh Dalia , Mieza , Dkna Abza & Isteri Que Achmad.
Dari kiri (bawah) : Nizam Ijam , Ben Ashaari , Faizal Fredley , Najeeb , Tunang Dkna Abza , Mawardi Yunus & Shawn Razaleigh
Seperti gambaran di atas , kami semua telah bercadang untuk berkumpul di Dataran Masjid Putrajaya dan berbuka seringkas terlebih dahulu ; Kurma + Air dan menunaikan solat fardhu Maghrib terlebih dahulu sebelum bergerak secara konvoi ke destinasi yang di tuju. 

Antara menu yang disajikan kepada kami oleh pemilik Restoran Lava Grill Burger , Mamu Razman ialah; (mohon cuci mata)

Chicken Wing Lava Grill

Kari Kepala Ikan Claypot Power

Datang bersama dengan Nasi Putih

Oh ya , juga dihidangkan Roti John tapi Ty tak sempat bergambar dengan makanan tersebut cuma nya dapat la rasa sedikit. Semestinya m a r v e l o u s . Selepas menjamu selera dengan nasi , Mamu pun tanya pada kami semua , nak makan bruger tak? Dengan muka tak malu , semua pakat angkat tangan menandakan nak makan burger bakaq la u olls. Apa lagi , dapat la kami makan sampai tersandar.

Burger Bakar 9 Tingkat / Tower
*daging*

Makan bersama Roti Burger yang melting dengan cheezy + sos

Ayam pula u olls.


Ohoi u olls , ni dia muka - muka seronok dan kekenyangan setelah makan berbuka puasa merangkap makan malam yang menyelerakan juga katanya di antara mereka , hancus diet tapi depa la paling banyak makan torkkk!

Sedang sibuk berborak , bersantai di restoran , bergambar sakan , tokeyh restoran hidangkan kami lagi u olls , menu terakhir untuk makan sampai tak payah makan sahur la jawabnya ; Black Pepper Grilled Lamb Chop .

Black Pepper Grilled Lamb Chop

Fuhhhhhh! Memang sengkak perut la baq kat pa semua , u olls weyh. Tapi jangan terkejut , ada kata tak puaih makan. Heran tapi mungkin tong perot tak sama saiz kan. Eh. Oppss. Apapun memang semua makanan yang ditaja oleh pemilik Restoran Lava Grill Burger memang malatops

Credit to Qaseh
Turut memeriahkan projek mini : Bro Ahsan

Ty suka masa nak amik gambar ni , pada mulanya hanya berempat , lepas sorang - sorang nak jugak masuk , hamek ko ! Semua orang dah dalam gambar ni , Mamu Razman la paling sporting, dia volunteer  untuk amikkan gambar kami semua. Terbaik la , mamu! 

Akhir sekali , Mamu Razman , Terima kasih kerana telah berbesar hati untuk menjemput kami semua ke restoran dan bersama - sama berbuka puasa pada tahun ini. Semoga perniagaan Mamu terus maju dan sukses hendak Nya , amin.

Kepada yang terliuq tu , singgah lah ke Restoran Lava Grill Burger yang terletak di Serdang, Selangor.

Alamat : 
Restoran Lava Grill Burger,
No. 15-1, Jalan 18/33A,
Taman Sri Serdang,
43300 Seri Kembangan,
Selangor.


Antara entri sebelum ni ;

i)  Burger Bakar Lava Grill w Geng Putrajaya
ii) Lava Grill Burger , Sri Serdang ft Blogger

Dan juga antara entri dari geng yang turut serta bersama beriftar ;

In sha Allah , Ty percaya yang lain masih dalam proses meng"update" , biasa la balik pun lewat , terbongkang tido kekenyangan apatahlagi sibuk bershopping untuk raya la katakan. 

Again , Thank You SEMUA !

32 comments:

  1. Replies
    1. Haippp Ijam , cheq bakaq jadi burger mau? HAHAHAHA

      Saiko!!

      Delete
  2. lapar tau lapar tau!!!! jangan goda kita. jangan!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabaq Innanie sabaq , makan la kan belum lepas waktu sahur. Garangnya tanjat Ty. Hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. Subhanallah , Ty posa ni korang geng tak hajak ooiiii awat ni? Bro Ahsan pun dah berjangkit dengan laen2 ke ni.. Stress!

      Delete
  4. assalamualaikum. sedapnya terliur sheila tengok. hEeeeEeeeeee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam Sheila , sangat sengaja mengliurkan u olls. Haha

      Delete
  5. Tak hajak jugakkkkkk hahahahaaa.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha yang ni namanya gelenyar - Gane cheq gi sana klu nek kereta akak? Arghhhhh..

      Delete
  6. tedapppnyeeeee
    nak jugak!!!! dengki arh camni :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memey tedappppp !
      Nak , boleh ... akak belanja. Ni makan free.. haha Sila la dengki.

      Delete
    2. Amboi! Makan free sajekk. Mmg kompem la dengki.huwaaaa bile sis leh mkn free ni? Nk jugak

      Delete
    3. Nanti ade lagi jom la ikut Ty. Okay? Rezeki kami.

      Delete
  7. tertelan air lur lak dkna tengok beger nie..hahahaaa..

    dkna tak boleh update..blog bermasalah :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apsal dengan blog kamoo yunk?

      Terliur cukup , jangan air liur meleleh kat opis tu naa..

      Delete
  8. Replies
    1. Opppssss , terliur takpa tapi jangan merajuk nanti kena belanja. Ahaksss..

      Delete
  9. blurrpp..tetibe lapor pulak..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut tong mau tak lapaq ja kerja nya..

      Delete
  10. lapar lah pulak.. ishh ishh saja jer kan !! pegi tak ajak !! tacing nie.. nanti kalau pegi area kl jgn lupa ajak emma ek !! harus !! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay Emma , in sha Allah kalau ada apa2 lagi nanti , Ty roger ye. Ye harus. Ingat2.

      Delete
  11. Replies
    1. Cheq oiii , Kluang Johor & Selangor ni bukan dekat , kalau sanggup trun naik no hal.

      Delete
  12. Ty dah kali ke berapa pegi sini TY? Ty selalu ke sinikan?
    Menarik makanan tu TY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kali ke-3 bersama geng blogger, Okje. Selalu tu tak la, tapi pernah la sekali dua pergi dengan kawan lama dan bawa family.

      Sangat menarik , singgah la Okje. Pasti suka.

      Delete
  13. terliurnyaaa tengok burger tuuuuuuuuuu huaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadoooiiiii , posa Ainaa oiiii cuba tahan sabaq sat.

      Delete
  14. Replies
    1. Harus la kak , tidak xkan licin semuanya hee

      Delete
  15. pergh.. bestnya.. terbaiklah. shawn razaleigh pun ada.. lama tak jumpa dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah , Doktor to be.. busy dah dia tu pun susah nak jumpa.

      Delete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen