Ubati Migrain

4:45 PM Yanty Lee 2 Comments



Salam u olls ,

Semalam si dia SHARE cara untuk merawat sakit kepala / migrain di wall Facebook , ye la asyik rasa sakit tu macam migrain je dari dulu . Apapun terima kasih sangat sebab masih pedulikan dan prihatin terhadapa saya. Terharu.

Korang nak tahu cara rawatan jom baca dan amalkan. (only for muslim)




Jom sesama kita amalkan. InsyAllah dengan izin Nya rasa sakit tu kurang.

Pertama : Al - Fatihah [1X]


Kedua : Ayatul Kursi [3X]


Ketiga : Al -Ikhlas [3X]

Ke-empat : Al - Falaq [1X]


Ke-lima : Al- Naas [1X]


Ke- enam : Yaasin ; ayat ke-58 [3X]

dan


Terakhir : Selawat ke atas Nabi s.a.w






Cara boleh cuba fahami daripada gambar di atas. Alhamdulillah setakat ini tak lagi gedebuk jatuh ke pengsan ke dan sakit lagi . Ini juga rezeki dari Allah s.w.t yang bagi diri ini berdiri walaupun asyik gedebuk  dengan pelbagai dugaan dan rintangan. Macam Kak Fiza kata rezeki bukan dari segi wang. Sihat tubuh bada juga merupakan rezeki. Dapat ke pejabat tanpa halangan dan dapat melakukan kerja dengan izin Nya semuanya berjalan dengan baik walaupun kadang kala ada terdapat kesalahan sebab itu lah setiapa umat tidak lari dari melakukan kesilapan dan memperbaiki semua yang silap dan salah ke arah yang lebih baik.

Sesama la kita amalkan perkara yang baik bukannya mendoakan orang lain jatuh gedebuk macam ada Cik Anon yang telah mendoakan Ty di entry Ku Sakit Tiada Siapa Peduli. Walaubagaimana atas nasihat -b l o g g e r-b l o g g e r-o t a i- seperti sidebar WhatsApp Gang semua komen yang tidak mencerminkan seperti orang nya itu dinyahkan. Oh , saya kenal dia. Teet!

Selamat beramal.

2 comments:

  1. nice share...akak pun migrain,yang penting belajar bertenang...kannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...bawa bertenang..dalam gelap sebelum pejam mata. Kita cuba amalkan,InsyAllah mudah-mudahan sakut bkurangan dan beransur pulih.Amin.

      Delete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen