Cempedak Goreng

9:32 PM Yanty Lee 18 Comments

Salam u olls,

Kalau sekarang musim semua orang gila dengan mencekik berlori-lori buah durian dengan yang tak kurang hebatnya pulun bercrepe-crepe, Ty plak sibuk cari Cempedak Goreng.

Sejak tengah hari semalam, Kak Zila la puncanya yang konon nak cari Pisang Goreng sebab tak puas makan masa minum petang di Kelab Tasik Putrajaya. Alih-alih ada jual pula favourite Ty ni,beli RM6. Makan habis licin okay u olls! Dan rasa macam nak je makan lagi dan sebab tu la hari ni pi beli lagi.



Seorang sebungkus yang harganya RM10. Ty berjaya juga la makan sorang berbiji dan hanya 2 biji je xleh nak sumbat. Sangat kenyang. Ty beli makanan panas ni dekat Warung Keropok Lekor dan Air Kelapa dan Kak Zila ada juga belikan Bihun Sup dan Nasi Ambang sebelah warung tu, Selera Nasi Ambang. Warung -warung dekat simpang Presint 14, betul-betul bertentangan dengan INSPEN. Kalau sapa yang pernah pi makan dekat Sofina Seafood yang ada tempat khidmat cuci kereta mesti tau Ty pi beli Cempedak Goreng ni kat mana.

Huh, dah xmakan malam lately dengan selera hari ni memamg lik dengan penat bercampur letih dan tunggu masa je nak ke dreamland.
posted from Bloggeroid

18 comments:

  1. Hish Ty ni...tunjuk benda tu plk...dhlah lama tak mkn ni....sok cariklah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha... Cari ye...dkt kpg klu de dusun bw lik sini...nk2!!

      Delete
    2. Tak de pokok cempedaklah ty..... he..he...

      Delete
  2. Replies
    1. Hihi...sapa yg xsuka tu pelik la...

      Delete
  3. Replies
    1. Ty pun bli akk...nnt2 pi bli dkt je dgn umh dah tu..

      Delete
  4. Cempedak goreng..i like..sedap tuu..

    ReplyDelete
  5. Cempedak goreng..i like..sedap tuu..

    ReplyDelete
  6. alamak! tgh2 lapor tegok sempedak goreng ni, sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  7. Sedapnya cempedak goreng tu. Memang nampak menyelerakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHE , kan... sgt kenyang makan tu je ritu.

      Delete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen