A Taste of Thai di Cafe 9 , Petaling Jaya

7:48 AM Yanty Lee 1 Comments



Tom Yum Soup
[pilih sup merah / putih]
Udang Sahaja : RM25.90 (R) / RM45.90(L)
Seafood : RM25.90 (R) / RM45.90 (L)
*Regular ; 2-4 pax | Large ; 5-8 pax*

Cafe 9 ~ A Taste of Thai | Ramai antara kita , "The Malaysian" suka akan makanan ala - ala Thai memandangkan kedudukan lokasi negara kita pun berhampiran dengan negara jiran ni. Dekat restoran Cafe 9 yang baru hampir setahun beroperasi di Petaling Jaya membawa hidangan berkonsepkan ala Thai yang asli dari segi penyediaan makanan untuk disajikan kepada pelanggan. Juga menyediakan beberapa hidangan makanan lain yang tidak berasal dari negara Thailand.

Keenakkan makanan di sini , memang terangkat. Walaupun ada antara menunya pedas tapi "kick" nya buatkan rasa nak makan lagi. Siapa yang makan pedas mesti Ummpppphhh punya la , cam u olls tengok gambar Tom Yum (atas) pun dan meleleh kan? Wajib cuba!

Makanan lain pula antaranya ;

Green Curry Chicken - RM18.90

Massaman Curry Chicken - RM18.90
served with less sauce but packs a powerful flavor and can be tuned to be an ultimate spicy curry

Beef Stir Fry - RM22.90
Black Pepper Thai Style

Dancing Fish
Deep Fried Fish with meat cut to bite size serving in 2 sizes
Small ; 4pax - RM44.90
Large ; 6-8pax- RM49.90

Thai Prawn Cakes - RM18.90
signature of cafe 9

Stir Fry Mixed Vegetables - RM14.90

Thai Style Fried Chicken Wings - RM16.90

Thai Pomelo Salad - RM20.90
a sweet & juicy Thai pomelo mix salad served with prawns

New Zealand Oxtail Soup - RM25.90
served with New Zealand Oxtail (sup ekor)

Thai Otak - Otak [Hor Mok] - RM23.90
a seafood combo served with sweet fresh coconut flesh

Menyelerakan tak ? Sangat sedap okay semua , u olls. Kalau tersesat sekitar Petaling Jaya , bolehlah gi je singgah makan sini. Dijamin puas hati. Makanan di sini majoriti memang mengekalkan keaslian dari negara Thailand. Ramuan dan bahan juga adalah segar.

Okay nah Ty sertakan maklumat untuk korang tahu lebih lanjut tentang Cafe 9 ni ;

Alamat ;
Cafe 9
No.27 , Jalan 17/45 , 
46400 Petaling Jaya ,
Selangor

Operation Hours ;
11 pagi - 10 malam
*Tutup pada hari Selasa*

Facebook ;

Food Ink ;

1 comment:

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen