Sarapan Pagi di Warung Bunian

1:30 PM Yanty Lee 5 Comments

Salam u olls ,

Mencari - cari sarapan pagi yang sedap ? Atau inginkan masakan hasil tangan orang Melayu sebab dah jemu dengan makanan dari restoran mamak? Jom ke tempat kesukaan kami hadek beradek tapi mak pak len tapi kami gen yang sama - blogger. 

Pagi baru ni , Ty dengan geng #kelabbloggerbenashaari ; Najeeb Abdullah , Fiza Fantagiro , Qaseh Dalia dan Sue Izza ke Warung Bunian dekat Sungai Merab , Bangi untuk makan sarapan pagi bersama sebelum masing - masing masuk pejabat.

Menu wajib nak makan kat sini bila waktu pagi mesti lah Nasi Lemak bersalutkan Telur , ala - ala Nasi Lemak Telur Bungkus / Pattaya gitu. 


Nasi Lemak yang bersalutkan telur ni dihidangkan dengan ikan masin dan sambal yang sedap. Bagi Ty tak pedas pun sambal tu , tak tahu la orang lain rasa macam mana lak.

Tak cukup makan nasi lemak ja , siap makan Roti Canai 2 keping lagi. Pulun khaw - khaw nya makan breakfast. Dengan niat Lunch tak mau makan dan berhasil. Sebab kenyang!


Tu dia , tengok betapa lapar nya di pagi hari. Berbekalkan sarapan pagi ni kenyang hampir ke petang senja. Roti Canai ni ranggup dan tak liat nak koyak bila makan. Sedap la senang ceghita bak ampa. 


Harus pergi , OKAY!

Alamat : 
WARUNG TAPAK SULAIMAN / BUNIAN 
NO 80 A JALAN JAMALUDDIN, 
DESA PUTRA, SG MERAB 
43000 KAJANG SELANGOR. 
No Tel (H/P) : 017 3812246 - Alang

Untuk pengguna GPS di semartpon , boleh cuba connect terus ke link ni - http://4sq.com/i144e2.

Nak tahu tak apa Ty makan tengah hari di Warung Bunian , meh klik sini.

Belanja satu gambar WEFIE kami blogger dari Putrajaya

5 comments:

  1. banyaknya breakfast ... pertama kali tgk nasi lemak bungkus telu ada ikan masin lagi .

    ReplyDelete
  2. sedapnya nasik lemak telur bungkus tu

    ReplyDelete
  3. Huhuhuhu. Sampai la ni xsempat lg g makan dkt bunian. Pergi x booking macam ni la padahnya. Ada hati nk makan gulai ketam ...sabar sabar...

    Visit www.rinaprettyhealthy.com

    ReplyDelete
  4. sedap tu...lame x g warung bunian ni....

    ReplyDelete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen