Fenomena Tersepit Kerusi

8:30 PM Yanty Lee 2 Comments

Salam u olls , 

GempaQ! | Semalam kecoh dan heboh di TL (Timeline) Facebook , Twitter , juga Instagram dengan isu fenomena "tersepit". Dari perkongsian gambar - gambar dari kalangan kanak - kanak yang memulakan alam persekolahan semalam sampailah si binatang lembu. Merebak seumpama penyakit pula dari manusia ke binatang , bukan selalumya penyakit berjangkit daripada binatang ke? Argh , pikir sendiri. 


Kelakar? Aduhai , kecian kot kat budak kecik ni , tak tahu apa. Ada yang sampai kena gergaji hanya nak selamatkan kanak - kanak ini. Kebetulan atau penyakit berjangkit itu , no komen. Yang pasti lepas satu , ada lagi yang lain. Macam - macam jenis gambar dari lokasi berbeza. 

Tapi ada yang amik gambar konon tersepit tu dah kenapa? Jadi trending pula. 

 Hi , u olls!

Ni agaklah kelakar  , bila yang lain mula muat turun gelagat adik - adik yang tersepit. Mula la ada yang post dan kongsi gambar pelik - pelik cenggini. Aduhai. Make fun on some serious matter? Uhh! Lagi sekali , no komen. Lembu .. Lembu.. awat la ngok ngek sangat pi rodok kerusi tu. Sadis! 

Walaupun gamat jadi nya dengan isu tersepit di celah kerusi ini , Ty paling suka dan setuju sangat - sangat dengan perkongsian satu gambar yang juga berkaitan dengan fenomena tersepit di mana ada mesej yang bernas untuk semua. Meh u olls pun amik iktibar dari isu tersepit ni.

Ahaa , u olls! Ingat ni , banyak lagi akan buat kita rasa hidup terasa tersepit.

Moral of the story
Apa pun terjadi , pasti ada jalan penyelesaian. 
Never give up! Do the right decision at the right time.

2 comments:

  1. kuih sepit ada tak? sepit rambut.. sepit udang...

    ReplyDelete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen