Selamat Hari Wanita !

8:36 PM Yanty Lee 14 Comments





Wahai Wanita , 

Selamat Hari Wanita !!

Terkedu lidah tidak terkata apa - apa bila diberi sekuntum bunga ros. Datuk pula tu yang bagi.

Hey! Jangan salah anggap ye. 

It's from Datuk Dr. Sharifah Zarah Syed Ahmad ; TKPPA. 




Kejadian ni berlaku semalam , 25hb Ogos 2014.




Sejujurnya , Ty tak tahu pun bila Hari Wanita apatah lagi semalam adalah harinya khas untuk golongan bergelar wanita.  Wanita yang tulen semestinya ye. Selebihnya dan seakan - akan tu , Ty no komen. Korang ada komen? 


Dan Ty merasakan tak terlambat lagi kan untuk Ty juga mengucapkan pada semua di luar sana , khususnya pembaca blog picisan Ty.


Ada juga yang bertanya , "Kenapa Hari Lelaki , takde ye?" . alamak. Camna Ty nak jawab. Ty sendiri tak pasti. Maaf ye golongan lelaki semua.


Mungkin , dengan adanya Hari Wanita ni , boleh menyedarkan lagi bagi golongan lelaki dan semua pihak , bahawa betapa besarnya penghormatan kepada kami si golongan wanita ini. Ye la , seorang wanita yang bergelar ibu , besar jasa nya buat si suami juga anak - anaknya. Contohnya la kan.


Kata mereka , wanita adalah tulang belakang lelaki. Sejauh mana kesahihan kenyataan ini , mungkin bergantung pada mereka yang tak bersikap ego. 


Wanita ni disifatkan golongan lemah makanya mereka perlulah dilindungi bukan dikasari. Semoga mereka yang ingin bertindak mengasari tu fikirlah dulu ye. 


Sayangilah wanita , mahkluk yang dijadikan untuk menjadi pelengkap hidup mu bukan untuk dianiaya.


Sekali lagi , Selamat Hari Wanita!

14 comments:

  1. Selamat hari wanita kak ty.. ena bukan wanita.. ehhh wkwkwkwkwkkw

    ReplyDelete
  2. selamat hari wanita sayang,semoga kita terus jadi wanita tabah kan hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kakak ku sayang. In sha Allah , Allah SWT xkan mguji kita andainya kita tak mampu.

      Delete
  3. Laaaa ...... baru tau Hari Wanita hehe.....
    Selamat Hati Wanita jugak untuk Ty ......banggakan kita Ty jadi wanita....
    Bestnya dapat munge dpd datok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh ade geng. Haha 2nd big bios kat opis je , bukan Datuk sebarangan OKje.

      Delete
  4. bila dah kawen, suami lebih memahami erti perkataan wanita tulang belakang lelaki. sebab dia sendiri akuinya. alhamdulilah hebatnya seorang wanita walaupun zahirnya nampak kita lemah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran , dapat suami begitu Kira. Doakan semuanya baik2.

      Delete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen