Kenangan Di Sebalik Marble Chesse Cake

6:49 PM Yanty Lee 16 Comments

Salam uolls ,

Kek , antara makanan manisan yang Ty paling tak suka makan. Susah untuk Ty jamah walaupun sepotong kek. Tambahan yang berkrim - krim. Kek lebih sinonim dengan sambutan hari jadi. Walaupun pada hari jadi Ty , memang Ty tak jamah sangat kek yang di beli atau hadiakan pada Ty.


Tapi ,


Marble Chesse Kek dari Secret Recipe berjaya buat Ty menjadikan antara dan satu - satunya kek yang Ty boleh jamah , rasa , telan dan makan. 


Seorang teman juga boleh di anggap seperti kakak (suatu ketika dulu) yang mengajar Ty makan dan menyakinkan serta pasti Ty akan menyukai. Itu lah kisah di sebalik kenyataan cerita sepotong kek ini.


Sayangnya , persahabatan terlerai begitu sahaja tanpa sebarang kata. Cuba tuk bertanya tapi tiada jawapan. Terkejut bila disampaikan oleh orang lain , di mana dia lebih rela berkawan dengan monyet. Pergh , benci betul , di saat itu la Ty letgo kawan  ini.


Kek ini juga pernah buat Ty tersenyum dan sejuk hati bilanya diberi untuk memujuk. 


Apapun terjadi disebalik kisah sepotong kek ni , Ty tetap suka makan kek ni. 


Sedap , sapa suka juga?

16 comments:

  1. Wah ada kisah di sebalik sepotong kek SR rupanya.. Ty, selamat berhujung mlm minggu #kelabbloggerbenashaari..ramai yg suka kek.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurm biasalah apa berlaku mesti bersebab kan PCL

      Delete
  2. kalau pergi SR memang ena akan pilih Chocolate indulgence je.. tak pernah torai lagi yang ni.. nanti nak torai

    ReplyDelete
  3. I sebenarnya hantu cheese... Wife prnah belikan kek masa befday, aku sorg abeskan... Ngehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei nanti ko balik sini , kita pi lepak SR ok?

      Delete
  4. Dkna x pnh try lg kek ni.. best x??

    ReplyDelete
  5. kurang gemar kek,tapiiiiii i want coklat kek plesss hehehe...dont like cheese hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Argh tak kira , nanti I nak ajar juga U makan ni

      Delete
  6. Okje pun kurang suka kek....tp makanlah....
    Cheese kek kan Ty.....lama dah tak pergi Secret Recipe

    ReplyDelete
  7. yang perit kisah sebaliknya je kan, tapi kek yang sedap tetap manis lalu kat celah tekak ekekekeke :p

    ReplyDelete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen