Terbuang Berus Gigi Tanpa Sengaja

7:30 AM Yanty Lee 3 Comments


Salam u olls ,


Arghhhh tak bersebab Ty terbuang berus gigi. Ye , terbuang tanpa sengaja.

Ceritanya , 

Selepas mandi malam semalam , ubat gigi habis dipicitnya untuk kegunaan malam dan waktu ketika itu sahaja. Pendekkan cerita , ubat gigi dah habis tinggal baki sisa sahaja. Selesai mandi , keluar ja dari bilik mandi , terus buang la.

Lepas dah buang.

Amik pula ubat gigi yang baru dari laci merangkap laci tempat simpan barang - barang keperluan harian. Dan terus letak bersahaja ja dekat sinki bilik mandi Ty tanpa tengok pun. Masuk tidur , masa untuk rehatkan dan cas tenaga untuk keesokkan pagi.

***

Paginya , masuk bilik mandi. 

Perkara pertama nak buat ialah gosok gigi tapi termenung seketika dan tertanya ,
"Kenapa ada dua ubat gigi , tapi mana pi berus gigi?"

Jem kepala pepagi. Pi tengok kat tong sampah , SAH la semalam Ty bukan buang ubat gigi yang dah habis tu tapi si berus gigi yang tak berdosa. KahKahKah ... Tak terniat nak buang , memang tak sengaja. 

And this is life , karma. 

Habis madu , sepah dibuang. =D

3 comments:

  1. hehe, kekdg jadi juga merapu gitu..
    masuk bilik nk amik brg, masuk bilik lupa..
    kekdg dah pakai jam, pastu cari mna jam nk pakai..haha!

    ReplyDelete
  2. haha... drama baru terbuang berus gigi tanpa sengaja.. :P

    ReplyDelete

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen