Wednesday, March 13, 2013

Kanak - Kanak Hilang DiJumpai

Salam u olls,

Berita kehilangan kanak - kanak semakin hari semakin merunsingkan dan kebimbingan individu yang terlibat;semestinya ibu bapa kanak - kanak terbabit.

Hari ini, terjadinya satu kejadian kehilangan 2 orang kanak - kanak yang melibatkan anak kepada kawan sekolah merangkap teman rapat Ty sendiri.

Ty yang asyik berchatting di G+ dan berBBM dengannya agak terkejut bila dimaklumkan dia terpaksa pula ke rumah dan ada perkara penting hendak diselesaikan selepas waktu lunch tadi. Ty tak menyangka hal ini lagi sehinggalah Ty menerima mesej di BBM. Subhanallah, Ty sangat terkejut dan tak dapat hubungi dia pula.

Ty tengok di Facebook, ramai yang turut sama tolong berkongsi kes kehilangan ini.



Dan, hampir jam 7 malam tdi Ty terima balas melalui BBM yang dia dah jumpa anak nya dan juga anak kepada kakaknya itu. Syukur sangat dan tenang sikit bila dapat bercakap dengannya. Alhamdulillah,mereka dijumpai dalam keadaan baik dan selamat.

Pada semua yang telah berkongsi dan menanyakan perkembangan kehilangan, ibu kepada kanak -kanak ni ada mengucapkan terima kasih.



Peringatan untuk kita semua untuk lebih berhati - hati di masa akan datang dan berwaspada dalam apa jua situasi agar tidak leka dan lalai daripada terjadinya perkara yang tak diingini seperti ini.

Semoga kawan Ty tenang dan berada dalam keadaan yang baik dengan seisi keluarganya di Penang,amin.

Syukran Alhamdulillah semuanya selamat. Amin.

posted from Bloggeroid

18 comments:

  1. Alhamdulillah, jumpa akhirnya :D

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah :)
    risau jugak kan..kes kanak2 hilang sekarang cam makin menjadi-jadi =_="

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la..syukur ada orang baik kalau tidak xtahu la.

      Delete
  3. assalamualaikum yan...syukur alhamdullilah...:)

    ReplyDelete
  4. Kena culik ke diaorg keluar rumah sendiri tu Ty...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipercayai budak2 ni keluar umh tapi musykil dgn orang yang menolong.ada issue pula. Ntahla. Mcm mgungkit ja bila dia tolong.

      Delete
  5. alhamdulillah. nasib2 mereka okay je.

    ReplyDelete
  6. Memang risau bila si kecil kita tetiba hilang dari pandangan tapi syukurlah mereka sudah dijumpai semula - alhamdulilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la tapi dlm hal ni anak2 ni seperti ikut org keluar je pula.

      Delete
  7. alhamdulillah lah kalu dah jmpa bkan senang nk jmpe, syukur kepada Allah :)

    ReplyDelete
  8. seb baik semuanyer dah selamat yer

    ReplyDelete

Do not shy to drop N comment on my words! =D
Lastly pray that may Allah will bless me and you , Ameen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...