Tangisan Air Mata Semalam

11:13 AM Yanty Lee 2 Comments

Luahan hati yang terluka ketika tangisan air mata menemani semalaman.

FIGHTING LONELY

Whatever happens
Proceeded without interruption
Tears of the retained
Time to fall

Later we'll know
How wise his life
This bitter no matter what
Lessons to be thought

Hopefully your departure
Will not change anything
I hope my opponent is able to
My lonely ..

Whatever happens
Walk non-stop ..

# "no matter who brings you down, and makes your day bad, there's always people in your life who makes your life feel like heaven" #



Semalam malam yang sangat sedih , aku tak leh nak lelap kan mata bila aku cuba nak buat sesuatu di laman web sosial untuk kembali kan mood yang aku hilang ahad lepas. Apa yang terjadi ahad lepas? Hurm sukar nak taip. Seperti status di laman web sosial ku it. Tak de sapa pun yang tau apa perasaan aku waktu itu dan semalam. 
Kecewa nya bila niat terbantut. Bila cuba membawa berbincang dengan cara baik tapi boleh pula dapat jawapan bagi pilihan untuk aku teruskan kalau ini tak suka itu tak suka. Sedangkan persoalannya kenapa layan terhadap aku tak macam si dia? Ini pun tak ada jawapan tapi dijawab dengan sangat terasa nya hati ni apabila SMS yg di terima menyatakan , "maafkanlah sebab macam mana si dia pernah layan dia , macam itu lah dia melayan aku" terkejut seketika melinang air mata terkenangkan apa yang si dia pernah lakukan pada dia sebelum ini. Contohnya, keluar makan malam bersama suami orang , menjalinkan hubungan dengan orang lain sedangkan sudah berpunya , dan macam-macam lagi serta yang paling terbaru tidak langsung mencuba untuk pertahankan cinta yang terjalin bertahun apabila orang tua tidak pernah merestui hubungan itu dan hendak mengahwinkan dengan pihak keluarga yang jauh status dan kedudukan. Seketika aku terdiam dan nangis aku hanya terkenang semua apa yang pernah dilakukannya si dia terhadap nya, apa mungkin dia juga akan bertindak dan berbuat sedemikian terhadap aku kelak?
Pabila aku membuat panggilan katanya sayang pada aku tapi apa maksud SMS semua itu tadi? Aku cuba untuk dengar kata dan nasihat dari pihak kawan-kawan dia yang tidak sengaja terlibat dalam pergaduhan antara kami berdua kerana panggilan yang diterima oleh si dia.Kawannya minta aku untuk jangan cepat melenting dan jalan terbaik duduk bersama dan bincang yang terbaik, aku kenal dia bukan senang untuk di bawa untuk berbincang. Aku beritahu dia mengenai kawan-kawannya, dia hanya terdiam,dia hanya mampu minta maaf yang dia akan ubah sikap dan layanan dia yang tidak acuh itu terhadap aku. Dan mohon diberi peluang. Aku rasa dia lah yang bertuah sebab berkali-kali peluang telah aku berikan tapi kenapa masih layan aku tidak seperti si dia yang telah meninggalkan nya begitu sahaja dan tidak senang bila melihat dia telah ada pengganti. Bukan kah dia pernah kata dia benci dan tak perlu sayang si dia yang buang dia? Bukankah si dia lebih gelojoh kan duit anak datuk yang bakal dikahwini kelak?
Kadang-kadang terasa, apa pun tak leh terlalu banyak batas tapi kalau dulu si dia buat cam tu pada dia pasti marah dan dipersoalkan. Tapi sekarang aku pulak yang menyoal.
Malam semalam , air mata menemani aku tak dapat nak tidur sangat. Komputer riba yang pada mulanya dibukakan terus tutup sebab niat terbantut. Pagi sudah,pergi kerja dengan muka selamba itu lah kehidupan aku setiap kali ada benda berlaku semalam , pasti esoknya tiada apa-apa seolah-olah semua nya OKAY.
senyum ku , riak wajah ku hanya boneka sekiranya dia terbaca coretan ni.
Mengharap yang terbaik fikirlah selamilah hati seorang perempuan seperti aku jika boleh semasa dengan nya.


Lepas baca entry singgah la ke ruang komen , dan seKLIK  juga, TQ.



2 comments:

Thank you for commenting on my words.
May Allah bless me and you , Ameen